Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

jak gotujecie fasolkę, żeby ładnie wyglądała

edytowano lipiec 2011 w Kuchnia
Konto skasowane na prośbę użytkownika.

Komentarz

  • strasznie fajny tytul watka :bigsmile:
  • [cite] Wanda:[/cite]i miała żółty kolor, a nie jakiś smętno-blady, z nieapetycznie prześwitującymi fioletowymi fasolkami w środku? Są jakieś metody czy też efekt zależy po prostu od gatunku fasolki???

    tak mnie natchnęło po dzisiejszej kolacji :)


    Może jakąś podłą fasolkę miałaś. Gotuję normalnie, nic się nie dzieje.
  • Dodaję dużo marchewki, zieloną pietruszkę i różne zioła - wtedy ładnie się maskuje.
  • Och, nie doczytałam, że chodzi o fasolkę szparagową?
  • [cite] Bea@:[/cite]tez normalnie, tylko troszkę cukru do wody sypię - mnie tak lepiej smakuje.
    Zawsze żółta - pod warunkiem, że świeża
    tez cukier dodaję
  • ja też


    :bigsmile:
  • Eee... Nie znam się na gotowaniu fasolki, ale ostatnio uwielbiam ją! I specjalnie to nawet nie mam czasu się zastanowić, dlaczego jest bardziej czy mniej żółta, bo za moment już jej nie ma :bigsmile:

    Często zalewam ją sosem czosnkowym lub otrębami na masełku, więc kolor i tak nie robi żadnej różnicy.
  • Mam w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, mnóstwo fasolki - zielonej.:bigsmile:
    I już się cieszę na ten smak i na mrożonki...:wink:
  • cukier 1:1
  • Ja zazwyczaj fasolkę po ugotowaniu i odcedzeniu przepłukuję zimną wodą.Ale czy pomaga na ładny kolor w porównaniu gotowaną z solą i cukrem ,trudno powiedzięć.

    Właśnie skończyłam przetwory z fasoli szparagowej i dzielę się dobrym przepisem;
    5 kg.fasoli /3.5 kg. żółtej reszta zielonej /
    2 kg mięsistych pomidorów
    1 koncentrat pomidorowy /mozna więcej /
    2 kg marchwi
    2 kg cebuli
    15 łyżek octu jabłkowego
    3/4 l oleju
    sól ,pieprz ,listek laurowy ,ziele angielskie ,
    czosnek zmiażdżony /ja dałam 6 ząbków