Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Technikum w Edukacji Domowej

edytowano 10 styczeń w Edukacja domowa
Szukam i szukam, i znalazłam tylko jedną szkołę prowadzącą dla edukacji domowej w ramach technikum (technik programista).
TEB Edukacja Domowa. W ramach szkoły w chmurze. Reklamują się, że są pierwsi, ale wychodzi na to, że i jedyni.
A może ktoś z Was zna inne Technika? 
«1

Komentarz

  • A jak to w praktyce robią? Liceum w ed mogę sobie wyobrazić, bo w sumie to sama teoria. Natomiast w przypadku technikum dochodzi baza sprzętowa.
    Podziękowali 1Avq
  • edytowano 10 styczeń
    Akurat w przypadku kierunku technik programista baza sprzętowa to nie jest problem. Komputer i oprogramowanie. 
    Chociaż myślę, że można by znaleźć sporo kierunków nadających się do uczenia w ED.
    W każdym razie mi chodzi o technikum dla programisty. Jakieś jeszcze, nie tylko TEB.
    Ktoś spotkał się z takim? 
  • Czy TEB  jest płatne?
  • Technik programista w ED - 299 zł /mc
  • A dasz jakiś link, gdzie mozna poczytać co i jak realizują?
  • edytowano 10 styczeń
    Trochę piszą tu https://edukacjadomowa.teb.pl/
  • Czyli wychodzi ok. 15 tys. Czy nie lepiej wydać to na studia inżynierskie (3,5-letnie)?
    Zdolny chłopak nauczy się sam z internetu (np. z sololearn na początek), zda maturę z inf. po 4 latach, nie 5.  Informatyka to wolny zawód.
    Podziękowali 1malagala
  • Koszty w naszym przypadku są porównywalne do szkoły stacjonarnej (dojazdy).

    Natomiast kwestią otwartą jest, czy warto technikum z tytułem zawodowym, czy krótsze liceum. 
  • edytowano 10 styczeń
    Podobno w informatyce tytuł dużo nie daje
    Chyba że to tytuł jakiejś dobrej uczelni, ktoś chce pracować dla Googla itp
  • Do podjęcia pierwszej pracy może być przydatny. Później już można okazywać się doświadczeniem.
    Poza tym technikum daje też jakieś prowadzenie, daje możliwość praktyk i złapania kontaktów. 
    Podziękowali 1Eleonora
  • Problemem są zajęcia praktyczne tego nic nie zastąpi.
    Informatyka ma swoją specyfikę i tam można wiele rzeczy robić samodzielnie i rozmawiać jedynie w Internecie. Zdalnie domów nie da się budować.
  • Pytanie, co ten TEB daje? Na ogół w ED raczej nie można liczyć na prowadzenie, organizowanie tylko elastyczne, rzetelne egzaminy. Resztę i tak trzeba ogarniać samemu. Ale może TEB to coś więcej?
  • Chodziło mi o prowadzenie w przedmiotach zawodowych w technikum kontra całkowicie samodzielna praca nad nimi połączona z nauką w liceum.
  • "Dajemy możliwość uczestniczenia w wyjątkowych webinarach z zakresu e-sportu (IT, programowanie, multimedia, marketing, zarządzanie, dziennikarstwo, psychologia). "
     
    E-sport, czyli gry komputerowe.
    Czy są to zajęcia obowiązkowe do zaliczenia, czy dobrowolne? czy chcę pracować jako tester gier?

    "Pomożemy Ci w zorganizowaniu praktyk zawodowych."
     Zapytałabym, gdzie udało im się zorganizować praktyki i co robią praktykanci?
    Co robią absolwenci?

    LO też może mieć program rozszerzony z informatyki. Trzebaby porównać zakresy. Z moich spostrzeżeń w LO oprócz rzeczy przydatnych jak programowanie i algorytmika, dużo jest baz danych, Exela - czyli zastosowań biurowych.
  • Informatyka z elementami programowania w liceum, nawet na poziomie rozszerzonym, to nadal nie to samo, co technikum nastawione na programowanie. 
    Pytanie, czy technika są w stanie ściągnąć do nauczania programowania osoby, które faktycznie się znają i są w stanie tego nauczyć.
    Czy to raczej dotychczasowy nauczyciel informatyki w technikum dostał teraz dodatkowy przedmiot, bo szkoła otworzyła nowy kierunek, żeby przyciągnąć uczniów. 
  • Czy taki technik programista będzie w ogóle potrzebny na rynku pracy za te 5 lat, czy zastąpi go sztuczna inteligencja, a od programistów będzie wymagana bardziej zaawansowana wiedza i umiejętności niż mają technicy?
  • Technikum to tylko początek. W tej branży ciągłe dokształcanie to oczywistość. 
  • edytowano 10 styczeń
    Raczej chodzi mi o to czy warto w ogóle iść akurat w technika programistę, bo na rynku pracy może zwyczajnie nie być potrzebny taki zawód. 
  • edytowano 11 styczeń
    Jeśli chodzi ci o programistów w ogóle, to AI ich nie zastąpi, może przejąć tylko te proste zakresy. Zmienia się rodzaj wykonywanej przez programistów pracy, a te AI też trzeba programować.

    Jeśli chodzi ci o technika, to od czegoś trzeba zacząć, a nie ma na etapie kształcenia średniego szkół przygotowujących od razu do zawodu typu data developer.

    Jest obowiązek nauki, który można realizować różnie. Teoretycznie można pójść ścieżką coraz bardziej wyspecjalizowanych kursów IT, ale tak naprawdę nie opłaca się rezygnować z klasycznego wykształcenia średniego i matury,  bo nie wiadomo, co będzie w przyszłości, czy pojawi się potrzeba edukacji na studiach, albo czy obecny nastolatek nie odkryje, że to jednak nie jego ścieżka.
  • edytowano 11 styczeń
    Jak wchodziły komputery to też mówiono że skończy się praca dla ludzi.
    I co ?
    Najlepeij płatne zawody to te związane z informatyką i mnóstwo ludzi z tego życie.
    Programiści, administratorzy aplikacji/sieci, specjaliści od sprzętu, analitycy danych, czy choćby twórcy treści internetowych.
    Przy obsłudze AI będzie potrzeba mnóstwo programistów deep-learning, behawiorystów, trenerów AI.

    PRACA JEST ZAWSZE TYLKO BRAKUJE TYCH, KTÓRZY CHCĄ ZA NIĄ PŁACIĆ

    AI potrzebuje ogromnych ilości energii. Słyszałem, że ChatGPT zużywa tyle co Holandia.
    Idzie nowa era rozdrobnionego AI.
    Wielkie centrum to jak swego czasu komputer ENIAC
    Jak zwykle Polacy w czołówce intelektualnej świata.
  • Jak my rozmawialiśmy na dniach otwartych w technikach, to chłopcy mówili, że zawodu programisty się sami uczą, co innego mechatronika, robotyka- tu potrzebne laboratorium. Zależy, co interesuje syna. Mój nie chce absolutnie robić gier komputerowych, tylko bardziej wejść w informatykę przemysłową albo cyberbezpieczeństwo. Jest tyle specjalności, że trudno wybrać. Nawet kierunki, które nazywają się tak samo, mają inne programy i przedmioty. Sprawdźcie dokładnie, bo mój wybrał studia bez sprawdzania i teraz jest zdziwiony, że ma takie, a nie inne przedmioty (np. grafikę inżynierską).
    LO ma wyższy poziom matematyki, co może być istotne dla informatyka. Technika często mają niższy poziom z matmy. Na studiach w grupie ma pół na pół po technikach i liceach.

    Syn się uczył w LO w ED i daje radę pracować jako administrator - programista. Wymogiem była matura z inf. i status studenta (choć pokrewnej dziedziny) +umiejętności oczywiście. Takie mam doświadczenia. Potem można znaleźć studia 3-letnie licencjackie albo 3,5-letnie inżynierskie, albo i 5-letnie, jak się spodoba. Moim zdaniem w Polsce trzeba mieć papier z wykształceniem, na kierownicze stanowisko nie zatrudnią osoby bez wyższego.

    Podziękowali 4Beta Joannna Karolinka Elf77
  • Ja tam uważam, że jak ktoś chce iść w kierunki techniczne to technikum jest lepszym wyborem niż liceum. 

    Co do programowania jako kierunku w technikum. Nas na targach przekonywał nauczyciel z ZSK, że właśnie poziom po technikum jest za niski by mieć perspektywy pracy, bo ich umiejętności programowania łatwo zastąpi AI. Jak dziecko intersuje sie programowaniem to lepszy będzie kierunek gdzie uczą do czego programowanie wykorzystywać niz samego programowania. 
  • Mam odmienne zdanie. Na razie nic nie zastąpi programistów. ChatGPT potrafi jedynie odpowiadać na zadane pytanie. Niczego twórczo nie zrobi.
    Jeszcze długo tak będzie.
    Po za tym ktoś musi oprogramować ChatGPT :D
    Ktoś musi weryfikować odpowiedzi AI. Porównywać odpowiedzi z 2 różnych AI.
    Jeszcze jest cała sfera zastosowań AI w życiu codziennym no i ktoś to musi naprawiać, kontrolować robić upgrade uprogramowania.
    Algorytmika jest bardzo ważna i matematyka. Język programowania jest pochodną.
    Sieci komputerowe nie zmieniają się, aż tak szybko.
  • edytowano 11 styczeń
    @zbyszek, oczywiście, że Chat GPT potrafi pisać proste programy, mniej wiecej na takim poziomie jak robią to Hindusi w korporacji, a nawet potrafi zrobić to lepiej od nich. Nie wiem jakie dokladnie wymagania są na technika programistę, więc opieram się tylko na zdaniu nauczyciela. Ty jesteś pewnien, że są na wyższym? Bo mówimy o technikach programistach a nie o specjalistach po studiach.
  • Beta powiedział(a):
    Co do programowania jako kierunku w technikum. Nas na targach przekonywał nauczyciel z ZSK, że właśnie poziom po technikum jest za niski by mieć perspektywy pracy, bo ich umiejętności programowania łatwo zastąpi AI. 
    To opinia pojedynczej osoby. Poza tym nawet jeśli prawdopodobna, to nasze założenie jest takie, żeby nie opierać się na tym, co oferuje szkoła, ani nie poprzestać na tym, co było w szkole, tylko samemu się kształcić w czasie szkoły średniej i po szkole średniej.
    Natomiast szkoła ma dać maturę i ew. tytuł technika, co może być potrzebne na początek do pracy.
  • Czy poziom programowania po technikach jest za niski? Pewnie zależy od placówki, w Wa-wie najlepsze technikum mechatroniczne ma poziom równy najlepszym liceom mat-fiz-inf. Pytanie, czy ktoś zna tę placówkę, bo to świeżyzna, co wyjdzie im, to nie wiadomo. Zbyt rozbudowany program obowiązkowy zabiera czas na samokształcenie. Plusem jest możliwość kontaktów osób o podobnych zainteresowaniach.
    Ciekawe, ile tej praktyki jest w technikum, na studiach inżynierskich są tylko 4 tygodnie.
  • edytowano 11 styczeń
    Jak nie masz dostępu albo nie chcesz iść do jakichś akademickich szkół średnich to pozostaje dobre liceum i szlifowanie  matmy, języków. Moi po liceach i potwierdzali, że na studiach ludki po technikum mają ciężko z przedmiotów ogólnych, po prostu kosa. Zwłaszcza pierwszy rok bywa straszny




  • @Karolinka ale mówisz o studentach na politechnice czy uniwersytecie? 
  • politechnika

  • Politechnika ma bardzo abstrakcyjne kierunki. Moja siostrzenica przeniosła się teraz z politechniki na uniwerek, bo już miała dosyć- mimo, że po b. dobrym LO, z maturą na prawie 100% z matmy. Trzeba dobrać dobrze kierunek do swoich zdolności i zainteresowań, a nie wyniku matury.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.