Jak moze miec znaczenie roznica roku jesli na zachodzie sa.szkoly jak np gdzie chodza moje dzieci, ktore maja dwie klasy: 5-8 lat i 8-12 lat. Z czego kazde dziecko jest prowadzone indywidualnie, np bedac w kl. 4 moze robic 5, a slabe dziecko z 7 robi poziom 3 klast bo jest niezdolne. Bo nie rocznik jest wazny, ale poziom wiedzy i zdolnosci. Poziom generalnie jest niski, ale to dotyczy szkol wszystkich. Nie tylko tych gdzie miesza sie klasy.
A ja dziś miałam okazję porozmawiać z panią Z.i bardzo jestem pod wrażeniem. Pani zaproponowała, żebym Zosi zeszyt przyniosła do ćwiczenia literek. Ćwiczy z nią czytanie, robią razem prace na konkursy, rozwiązują rebusy i zadania. Dużo ponad grupę. Z.ma zerówkę zmianowa i w te dni kiedy ma na 7 rano większość dzieci dociera (jeśli w ogóle) między 8 a 9. Wiec to moje wożenie jej z rana daje taki efekt, że młoda więcej z panią pracuje, bo w grupie jest dużo mniej dzieci. Pani podłapała, że Zosia jest chętna i ma potrzebę więcej pracować i dziś zdała mi szczegółowa relacje z tego co robią i jak daleko wychodzą ponad poziom grupy. Zwykła, państwowa zerówka. Fajnie by było znaleźć taką fajną panią w 1-3...
W temacie krzyzowek, konkursow, uczepilismy sie Loretanek i Aniola Stroza. Chyba malo dzieci tam pisuje bo zdobedziemy juz cos drugi raz w ciagu roku. Gorszy problem (dla mnie) jak prowadzic konkretne dziecko skoro inne tez domagaja sie uwagi. No i uwaga natury ogolnej. Przede wszystkim katechizacja. W pyche szczegolnie szybko obrastaja zdolne maluchy.
@wiesia, a wiesz że to chyba od dziecka zależy. Moja Z.ostatnio właśnie w druga stronę. Jej źle wyszło, komuś poszło lepiej, ona ma krzywo i musi poprawić, a w ogóle to wszystko jest źle i inni zrobili ładniej. I nie że jakoś tak żeby ją chwalić, tylko ona normalnie ma fazy że jest załamana. Bo pisze literkami pisanymi i nie umie połączyć ich zgrabnie np. Gdzie dzieci w jej zerówce żadnej literki jeszcze potrafią nin odróżniać...
Moim perfekcjonistom pomaga jak je chwalę ciągle i pokazuję na własnych przykładach że mnie też się dużo nie udaje perfekcyjnie robić i że to normalne jest
Komentarz
Poziom generalnie jest niski, ale to dotyczy szkol wszystkich. Nie tylko tych gdzie miesza sie klasy.
Fajnie by było znaleźć taką fajną panią w 1-3...
Gorszy problem (dla mnie) jak prowadzic konkretne dziecko skoro inne tez domagaja sie uwagi.
No i uwaga natury ogolnej. Przede wszystkim katechizacja. W pyche szczegolnie szybko obrastaja zdolne maluchy.