Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Tort bezglutenowy i bezmleczny + ciasteczka kruche takowe

edytowano listopad 2011 w Kuchnia
Przepraszam, jeżeli był temat. Wyszukiwanie nie dało rezultatu.

Mały rys historyczny: zawsze na urodziny robiłam dziecku tort biszkoptowy z bitą śmietaną i owocami.

A teraz urodziny w przedszkolu no i oczywiście okazuje się, że połowa dzieci albo bezglutenowe albo bezmleczne a ja w ogóle nie mam doświadczenia w tych sprawach.

Poratujcie jakimś przepisem aby to było zjadliwe. Wiem, w necie pewnie znajdę jakieś przepisy, ale jak mam spędzić pół nocy w kuchni, to potrzebuję mieć polecone.

Plan mam taki: dziecko przyniesie dietetyczny tort i kruche ciasteczka (dietetyczne) z cukrem pudrem takie w kształtach zimowych (choinka renifer itp).

Mam nadzieję, że udane urodziny w przedszkolu pomogą jej jakoś przeboleć fakt, że imprezy w lokalu z kulkami mieć nie będzie.

Komentarz

  • ktoś kiedyś podawał adres, Aga, zdaje się, internetowy adres. Na kiedy potrzebujesz?
  • Bezglutenowy może być sernik, ale nie jest bezmleczny.
  • Spód można zrobić z bezy. Sama beza lub z kokosem.
  • ProMama zna się na kuchni.
  • Na mace kukurydzianej latwo robi sie muffiny. Sa ok, a jesli zrobisz je efektowne (z jakas kiczowata dekoracja i polewa), powinny zrobic furore wsrod dzieci. Z maki kukurydzianej z dodatkiem maki ziemniaczanej mozna zrobic ciasto piaskowe, ew. takie piaskowate lekko (marmurkowe np., dzieci lubia). Jezeli upolujesz make kukurydziana biala, drobna (wiem, ze pewnie niezdrowa, no ale w koncu jak czesto pieczemy tort?), mozesz zrobic biszkopt. Pieklam tylko w wersji z proszkiem do pieczenia.
    Mleko zawsze mozna zastapic mlekiem ryzowym lub orkiszowym. Zachowuje sie w pieczeniu tak samo, jak krowie. Mozna na nim robic nawet zaczyn drozdzowy.