Opisana przez Tofflera "Trzecia fala" â?? społeczeństwo odmasowione, które szuka informacji na własną rękę w wąskich, specjalistycznych źródłach â?? stała się faktem. Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez News Interest Index opracowanych przez Pew Research Center pokazują, że coraz mniej Amerykanów wykorzystuje telewizję jako źródło informacji. Coraz więcej opiera się na Internecie. Wśród młodszych Amerykanów tyle samo wykorzystuje telewizję co Internet. To pokazuje trend. Jeśli telewizja zostanie zdetronizowana jako źródło szybkiej informacji, nie ma też szansy bronić się pogłębioną publicystyką, pokazującą złożoność zdarzeń. Ze swej natury ma bowiem tendencję do upraszczania. Zostaje jej mało wysublimowana masowa rozrywka dla uboższych i mniej wymagających. Ale ta grupa się kurczy, także w Polsce. W 2008 r. czas spędzany przez statystycznego Polaka przed telewizorem po raz pierwszy spadł poniżej czterech godzin dziennie. O ile w 2007 r. wynosił 4 godz. 1 min, to w roku ubiegłym tylko 3 godz. 52 min â?? wynika z badań AGB Nielsen Media Research.
Komentarz