Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Pomoce naukowe

edytowano 3 marzec w Edukacja domowa
Pozwolę sobie założyć wątek, w którym zapraszam do umieszczania pomocy naukowych.
Na początek proste rzeczy które pomagają moim dzieciom (przedszkole, zerówka, wczesnoszkolne).
A których nie znalazłam dostępnych, w takiej formie jakbym chciała.
Można zgłaszać uwagi, to poprawię.

1. Proste figury geometryczne

2. Części mowy uproszczone (2 klasa) (montessori)

3. Części mowy - wersja pełna (montessori)
http://wiesia.nets.pl/pub/photo/wdz/plakat_czesci_mowy.pdf




Komentarz

  • @wiesia, link do pktu 3 coś chyba nie taki?
    Podziękowali 1wiesia
  • @Rien, dzięki za czujność poprawiłam.
    Te plansze z części mowy, to tak na szybko robiłam, nie jestem z nich super-zadowolona, trochę naćkane. Może kogoś zainspiruje.
  • Super wątek @wiesia :)
    Podziękowali 1wiesia
  • Bardzo dziękuję,  świetny wątek! 
  • @wiesia
    Mam kilka kartonów pomocy naukowych dla dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych które pozostały mi po terapii syna z zespołem Aspergera. Czy mogę tu je zaprezentować w celu odsprzedaży?
  • Tak
    Podziękowali 1wiesia
  • wiesia powiedział(a):
    (...)
    Można zgłaszać uwagi, to poprawię.
    (...)

    Jak Ty wiesz, jak mi sprawić tę drobną przyjemność ;)
    Uwagi mam do punktu 3. Korzystam, bardzo mi się przyda i dlatego, że korzystam rzuciły mi się w oczy dwie rzeczy:
    1. "Przyimek" jest napisane na różowo, a powinno być na zielono
    2. Przykłady zaimków nieodmiennych maja tak pechowo dobrany kolor czcionki, że po wydruku są prawie niewidoczne, a na pewno nieczytelne.

    Bardzo dziękuję! Sama miałam robić taki materiał z części mowy i od 2 tygodni się za to zabierałam. To już nie będę robić.
  • O to wreszcie ja się Tobie na coś przydam :)
    1) Błąd poprawiłam, dzięki!
    2) Tamte zaimki nieodmienne dałam na jeszcze jaśniejszy fiolet.
    Dałam kolejny tom ciemniej tło.
    Drukuję metodą laserową kolorowo, wychodzi teraz czytelnie. Przypuszczam, że ludzie mają jednak atramentówki... nie mam możliwości sprawdzić na innym typie drukarki.


    To jest plansza robiona na wzór tego:

    Domyślam się, że tam i jest więcej notatek obocznych.

    Chętnie bym tam jeszcze coś dopisała, ale nie widzę wszystkiego. No i nie mój poziom na razie ;) Mamy 2-3klasę teraz. No, ale to żarty, mogę coś dopisać.
    Tylko też jest ryzyko, że przesadzimy i zaciemnimy dzieciom obraz.
    Także może być wersja light i może być wersja z full opisami.
    Podziękowali 2Katarzyna kika0
  • A powiedzcie mi macie jakieś patenty na naukę tabliczki mnożenia dla drugoklasistki.
    Dziwna sprawa , pamięć ma super , zadania tekstowe rozwiązuje bez problemu ale absolutnie nie trybi mnożenia.

  • @maliwiju; Tabliczka mnożenia, podpatrzone na świetlicy w szkole muzycznej: ojciec pyta, dobra odpowiedź: daje czipsa, zła: sam zjada :) uśmialiśmy się, ojciec twierdził, że metoda działa.....
  • Ja znam wersję: za dobrą odpowiedź 10 gr, za błędną kara 20 gr
  • A to znacie: https://www.facebook.com/polskiwrysunkach https://polskiwrysunkach.blogspot.com/ ? Właśnie odkryliśmy i jesteśmy pod wrażeniem.
    Podziękowali 2mysikrolica Wela
  • A zapytam tutaj - znacie może jakieś strony z aktualnościami dla dzieci? Taki tvn24 w wersji kids ; ) ? We Francji są takie serwisy, np. www.jde.fr -  to jest dla dzieci 8-12. Mamy coś takiego?
  • edytowano 20 marzec
    @OlaOdPawla, jestem słaba z tematów TV. Ostatnio oglądamy z netu ABC TVP i tam znalazłam dwa cykle informacyjne:
    https://abc.tvp.pl/18411148/masz-wiadomosc - dla młodszych nastolatków
    Oglądamy po kolei (od początku) serię dla młodszych, być może bieżące odcinki niosą aktualności. Nie wiem.

    Natomiast, tak niezależnie (od wiadomości-aktualności), polecam Al-Chemika https://abc.tvp.pl/45904664/al-chemik
    Jesteśmy zakochani w tej serii. Program był raczej zrobiony dla młodszych nastolatków, ale zarówno eksperymenty jak i objaśnienia są przeprowadzone tak klarownie, że nasza 7l, rozumie. Np. potrafi prawidłowo wychwycić i zastosować w swoim wywodzie różnicę między hipotezą a teorią, także konkret. Dzieciom się podoba, bo jest utrzymane w konwencji bajki.

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.