Wyprowadźcie mnie z błędu, jeśli się mylę....
Nauczycielka wf mojej córki (V klasa) zarządziła, ze od teraz wszystkie dzieci mają przyprowadzać rowery na wf, zajęcia (3 razy w tygodniu) będą tylko na rowerach (chyba, ze będzie padać deszcz).
Napisałam do pani, ze Zuzia z powodów rodzinnych nie może przyprowadzać roweru do szkoły. Na to pani powiedziała Zuzi, ze ma sobie pożyczać, bo jak nie to..1!
Czy to normalna sytuacja? Wg mnie, nie...ale ja już się gubię.
Czy naprawdę jest obowiązek posiadania roweru i używania go w szkole?
Zadzwonię dziś do szkoły i pogadam z pedagogiem albo dyrektorką, ale ....kurczę..budzi się we mnie zbuntowany uczeń.
Komentarz
swoją drogą moja Marianna nie jeździ na rowerze, a ja chwilowo dałam sobie spokój z tym
To nie jest szkoła dla rowerzystów:)
---
Nie ma. To nie jest "strój na wf", który jest obowiązkowy. A jakby na basen dzieci miały chodzić, to wodę też miałyby przynosić?
Powiedziała, ze w klasie V jest wychowanie komunikacyjne i dzieci zdają egzamin na kartę rowerową.
Okazało się , ze w całej pani karierze NIGDY nie było tego typu problemów.
Powiedziałam, że Zuzia nie będzie pożyczała roweru, bo nie chcemy brać odpowiedzialności za czyjś rower. Na to pani, że oni tylko "ósemki" robią...(wtedy chyba rowery z założenia się nie psują). Ale sama pani też nie chce brać odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia roweru....
Efekt jest taki, ze pani sprawdzi podstawę programową, naradzi się w zespole i da dziś Zuzi odpowiedź. I podobno o jedynkach nic nie mówiła.
Jak poprosiłam, żeby nie wyciągała w stosunku do Zuzi konsekwencji naszej niemiłej rozmowy, to się oburzyła i powiedziała "do widzenia" rozłączając się.
:devil::devil::devil:
Hm... w drugiej klasie basen jest obowiązkowy (raz w tygodniu). Wtedy nie wodę trzeba organizować, a kasę na przejazdy dzieci autokarem i swoją dyspozycyjność.
Marianna jest w piątej klasie - teorię (przepisy) na kartę rowerową robili na technice w pierwszym semestrze - praktyka była dla chętnych!
ja bym się przeszła do dyrektora
P.S. sorki - wzburzyłam się - bo w swojej szkolnej karierze też spotkałam złośliwą i głupią nauczycielkę wf - tez w okolicy 5-6 klasy podstawówki
Zasługi dla oświaty nie przyspieszają awansu zawodowego.
Równie dobrze, można dzieci nauczyć zasad na zajęciach, a potem na jednym czy dwóch rowerach wszystkie dzieci trenują. Przynajmniej jak byłam dzieckiem tak się to odbywało.
A teraz w dobie konsumpcjonizmu zupełnego Pani od W-F'u oczekuje, że wszystkie dzieci mają rower.
Uwaga! Może zaraz wymyśli rolki. Albo inne licho.
A jakby tak wszyscy przedmiotowcy wymagali przynoszenia "pomocy naukowych". Język-słowniki, geografia, historia-mapy, biologia-szkielety i inne takie. Toż to by była paranoja zupełna.
I również polecam rozmowę z Dyrektorem, bo inaczej ta Pani żadnych konsekwencji nie poniesie.
zobaczę co pani przekaże Zuzi.
Zapytałam, jak pani rozwiąże ten problem, tak, żeby Zuzia mogła uczestniczyć w zajęciach i nie miała konsekwencji w postaci jedynki. O ewentualnej potrzebie rozmowy z dyrekcją i pedagogiem wspomniałam. Zobaczymy.
---
Chyba, że się wazelinuje panią dyrektor...
To i tak nic nie da. Awanse zawodowe muszą trwać określony czas. Wszystkie egzaminy poza pierwszym zdaje się w Kuratorium Oświaty przed szanowną komisją, nie ma opcji przyspieszenia.
A nawet jak się wazelinuje, to można łatwiej przejść pierwszy stopień awansu czyli stażysta-kontraktowy, na egzaminie z reguły są tylko osoby ze szkoły, Dyrektor, Opiekun i inny nauczyciel, ale czasem jakaś persona z Kuartorium też przyczłapie na ten egzamin.
Powtarzam, nie ma takiej opcji. Na długość awansu zawodowego jest ustawa: "Karta nauczyciela", a przepisów wazeliną nie ominiesz.
Oczywiście nie opisywałam pani naszej sytuacji, powiedziałam, że sytuacja rodzinna nam nie pozwala na zabawy w szkole z rowerem.
W szkole (molochu) nie ma pomieszczenia na przechowywanie rowerów.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Cele kształcenia â?? wymagania ogólne
Bezpieczne uczestnictwo w aktywności fizycznej o charakterze rekreacyjnym i sportowym
ze zrozumieniem jej znaczenia dla zdrowia:
1) udział w aktywności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie, wypoczynek i sport;
2) stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej;
3) poznawanie własnego rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej
oraz praktykowanie zachowań prozdrowotnych.
Treści nauczania â?? wymagania szczegółowe
1. Diagnoza sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego. Uczeń:
1) wykonuje bez zatrzymania marszowo-biegowy test Coopera;
2) wykonuje próby sprawnościowe pozwalające ocenić wytrzymałość tlenową, siłę
mięśni posturalnych i gibkość dolnego odcinka kręgosłupa oraz z pomocą
nauczyciela interpretuje uzyskane wyniki;
3) dokonuje pomiarów wysokości i masy ciała oraz z pomocą nauczyciela
interpretuje ich wyniki;
4) ocenia własną postawę ciała.
2. Trening zdrowotny. Uczeń:
1) mierzy tętno w spoczynku i po wysiłku;
2) wymienia zasady i metody hartowania organizmu;
3) demonstruje po jednym ćwiczeniu kształtującym wybrane zdolności motoryczne
oraz ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała;
4) wykonuje próbę wielobojową składającą się z biegu, skoku i rzutu;
5) wykonuje przewrót w przód z marszu oraz przewrót w tył;
6) wykonuje prosty układ gimnastyczny.
3. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń:
1) organizuje w gronie rówieśników zabawę, grę ruchową, rekreacyjną, stosując
przepisy w formie uproszczonej;
2) stosuje w grze: kozłowanie piłki w biegu ze zmianą kierunku ruchu, prowadzenie
piłki w biegu ze zmianą kierunku ruchu, podanie piłki oburącz i jednorącz, rzut
piłki do kosza, rzut i strzał piłki do bramki, odbicie piłki oburącz sposobem
górnym;
3) omawia zasady aktywnego wypoczynku.
4. Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista. Uczeń:
1) omawia sposoby postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia;
2) korzysta bezpiecznie ze sprzętu i urządzeń sportowych;
3) stosuje zasady samoasekuracji;
4) omawia zasady bezpiecznego zachowania się nad wodą i w górach;
5) omawia sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem;
6) dobiera strój i obuwie sportowe do ćwiczeń w zależności od miejsca zajęć
oraz warunków atmosferycznych.
5. Sport. Uczeń:
1) wyjaśnia, dlaczego należy przestrzegać ustalonych reguł w trakcie rywalizacji
sportowej;
2) uczestniczy w sportowych rozgrywkach klasowych w roli zawodnika, stosując
zasady â?žczystej gryâ?: szacunku dla rywala, respektowania przepisów gry,
podporządkowania się decyzjom sędziego, podziękowania za wspólną grę;
3) wyjaśnia zasady kulturalnego kibicowania.
6. Taniec. Uczeń:
1) wykonuje improwizację ruchową do wybranej muzyki;
2) wyjaśnia, jak należy zachować się na zabawie tanecznej, w dyskotece
I jeszcze dopisek dalej
Wychowanie fizyczne pełni ważne funkcje edukacyjne, rozwojowe i zdrowotne. Wspiera
rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny oraz zdrowie uczniów i kształtuje obyczaj
aktywności fizycznej i troski o zdrowie w okresie całego życia. Pełni wiodącą rolę w edukacji
zdrowotnej uczniów.
Wymagania szczegółowe odnoszą się do zajęć prowadzonych w systemie klasowo-lekcyjnym
w ramach następujących bloków tematycznych:
1) diagnoza sprawności fizycznej i rozwoju fizycznego;
2) trening zdrowotny;
3) sporty całego życia i wypoczynek;
4) bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista;
5) sport;
6) taniec.
Szkoła, uwzględniając te wymagania, powinna rozwijać własną ofertę programową
w odniesieniu do zajęć wychowania fizycznego, w tym zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
W realizacji zajęć należy odwoływać się do wiedzy dotyczącej biologii człowieka, zapobiegania chorobom oraz umiejętności psychospołecznych, uzyskanych w nauce innych przedmiotów.
Szkoła zapewnia warunki realizacji określonych w podstawie programowej wymagań szczegółowych, które należy traktować jako wskaźniki rozwoju dyspozycji osobowych niezbędnych do:
1) uczestniczenia w kulturze fizycznej w okresie nauki szkolnej, a także po jej zakończeniu;
2) inicjowania i współorganizowania aktywności fizycznej;
3) dokonywania wyboru całożyciowych form aktywności fizycznej;
4) kształtowania prozdrowotnego stylu życia oraz dbałości o zdrowie.
Zajęcia wychowania fizycznego powinny być prowadzone w sali sportowej, w specjalnie przygotowanym pomieszczeniu zastępczym bądź na boisku szkolnym. Szczególnie zalecane są zajęcia ruchowe na zewnątrz budynku szkolnego, w środowisku naturalnym. Szkoła powinna także zapewnić urządzenia i sprzęt sportowy niezbędny do zdobycia przez uczniów umiejętności i wiadomości oraz rozwinięcia sprawności określonych w podstawie programowej.
Może ta Pani mloda, a myślenie sprzed epoki?
A propos roweru, też pomyślałm sobie o wożeniu, w V kl większość dzieci jeździ na rowerach na kołach o średnicy 26 c, więc przewiezienie bez bagażnika to duży problem.
Ja bym porozmawiała spokojnie jeszcze raz z nauczycielką, ale może w obecności dyrektora. Pójście na noże tylko odbije się negatywnie na Zuzi.
Odbije się negatywnie na recepcji matki w szkole. Będą ją traktować jak wariatkę, która czepia się i awanturuje.
Trzeba rozmawiać z nauczycielką, wychowawcą, dyrektorem. Taka kolejność.
Specjalnie poprosiłam, żeby nie wyciągała konsekwencji w stosunku do Zuzi, bo jak się zarzekła, ze ona nie jest mściwa, to musi się z tego wywiązać.