Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Edukacja domowa w świetle nowej ustawy o systemie oświaty

245678

Komentarz

  • Przepisy (projekt) mają być pokazane dzisiaj na konferencji prasowej o 14.00. My dostaliśmy informacje nieoficjalnie.
    Z poradnią może się ten pomysł nie utrzymać, bo faktycznie nie ma podstaw do takiego różnicowania.
    Gorzej z tym rejonem. Trzeba będzie znowu popracować nad posłami, dziennikarzami itp.
    Zaczekajmy do tej 14.00 to przeczytamy.
  • "może mnie ktoś zmusić od jej zmiany wbrew mojej woli????"

    Nikt Cię nie będzie zmuszać. Po prostu dyrektorzy szkół prowadzących ED nie będą mogli przyjmować dzieci spoza województwa.
  • Niestety przepisy przejściowe to nie jest najlepszy element ustaw przyjmowanych na szybko, a nad rejonizacja nikt się specjalnie nie zastanawiał, tylko po prostu wpisał.
  • Poprawkę by dzieci mogły dokończyć szkołę pewnie da się wylobbowac :-)
  • Nie wiem, czy to ma znaczenie?

    Ciekaw jestem skutków takiej zmiany, o ile oczywiście wejdzie w życie. Na pewno uderzy w "kombinaty" ED - szkoły grupujące setki, czy tysiące dzieci z całej Polski. Zamiast tego da szansę podmiotom lokalnym, które w naturalny sposób się pojawią. Kto wie, czy w sumie nie da to pozytywnego impulsu do rozwoju ED w Polsce? Na pewno wyeliminuje wiele nadużyć.
  • A jakie to nadużycia wyeliminuje?
  • Wyeliminuje pewne nadużycia i stworzy "zapotrzebowanie" na nowe. Nadmiar regulacji więcej szkodzi niż pomaga. Nie widzę powodu, by ED miała być w tym zakresie wyjątkowa.
  • Sposób wymuszenia zmiany.
  • Poczekajmy na konferencję.
  • > A jakie to nadużycia wyeliminuje?

    Powiedzmy ogólnie: robienie biznesu ze zbierania subwencji.
  • Apporadnia. Pantwowa co ma do tego??/
  • edytowano września 2016
    Z tą poradnia to pewnie mogą być panstwowe, Chociaż często betonowe, ale jest problem terminow, osobiście zapisywalam syna w styczniu na maj. 

  • Lepiej wpompowywać naszą subwencję w stacjonarnych ... to godziwe = zgodne z sowieckim prawem, którego przestrzeganie partia rządząca stawia za cel główny.
    Podziękowali 1Katarzyna
  • My też nie w województwie szkołę mamy....
  • Jest szkoła Montessori niepubliczna ale nie wiem czy dało by się ich przekonać na ED..myślę że tak:)
  • My mamy szkołę w województwie i korzystamy z rejonowej ppp, co nie zmienia faktu, że proponowana zmiana przepisów mnie oburza.
  • Jak zwykle - krok do przodu, krok do tyłu...

    http://christianitas.org/news/melodia-mysli/

  • Przeczytałam informację ze strony grupy roboczej o mobilności rodzin ED.
    My w sumie z uwagi też na naszą małą mobilność przy wielu- i małych dzieciach wybraliśmy właśnie brak obowiązku  codziennego uczęszczania/odprowadzania dzieci. Są różne rodziny, bardziej mobilne niż średnia krajowa i dużo mniej mobilne. Nie tłumaczy się tylko mobilnością wyboru placówki nie z naszego województwa  (my wybraliśmy w sąsiednim). Tak patrzę, że szkoły Benedykta przygotowują się do rozsiania placówek przez tworzenie klubów z ofertą zajęć bliżej ucznia, o co może chodzić MEN-owi i jest jakoś logiczne, obok oferty konsultacji via skype. 
  • tak, Małgorzato- paradoksalnie poprawiło się nam, aczkolwiek i wcześniej było atrakcyjniej niż w rejonowej
    Podziękowali 1jan_u
  • ktoś jest od nas na tej konferenecji MEN wy zobaczyć co "urodzili"?
  • Art. 37. 1. Na wniosek rodziców dyrektor odpowiednio publicznego lub niepublicznego
    przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej, do której dziecko zostało
    przyjęte, może zezwolić, w drodze decyzji, na spełnianie przez dziecko odpowiednio
    obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym w
    szkole podstawowej lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub
    obowiązku nauki poza szkołą.
    2. Zezwolenie, o którym mowa w ust. 1, może być wydane przed rozpoczęciem roku
    szkolnego albo w trakcie roku szkolnego, jeżeli:
    1) przedszkole, szkoła podstawowa lub szkoła ponadpodstawowa, do której dziecko
    zostało przyjęte, znajduje się na terenie województwa, w którym zamieszkuje dziecko;
    2) do wniosku o wydanie zezwolenia dołączono:
    a) opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej;
    b) oświadczenie rodziców o zapewnieniu dziecku warunków umożliwiających
    realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym;
    c) zobowiązanie rodziców do przystępowania w każdym roku szkolnym przez
    dziecko spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki do rocznych
    egzaminów klasyfikacyjnych, o których mowa w ust. 11.
    3. Przepisów ust. 2 pkt 1 i pkt 2 lit. a i c nie stosuje się w przypadku wydawania
    zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, dla dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o
    potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w
    stopniu umiarkowanym lub znacznym.
    4. Uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą uzyskuje
    roczne oceny klasyfikacyjne na podstawie rocznych egzaminów klasyfikacyjnych z zakresu
    części podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym, uzgodnionej na
    dany rok szkolny z dyrektorem szkoły. Egzaminy klasyfikacyjne są przeprowadzane przez
    szkołę, której dyrektor zezwolił na spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki
    poza szkołą. Uczniowi takiemu nie ustala się oceny zachowania. Egzamin klasyfikacyjny
    przeprowadza się zgodnie z art. 44l ustawy o systemie oświaty i przepisami wydanymi na
    podstawie art. 44zb ustawy o systemie oświaty.
    5. Przepisu ust. 4 nie stosuje się do dzieci i młodzieży posiadających orzeczenie o
    potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w
    stopniu umiarkowanym lub znacznym.
    6. Roczna i końcowa klasyfikacja ucznia spełniającego obowiązek szkolny lub
    obowiązek nauki poza szkołą odbywa się zgodnie z przepisami rozdziału 3a ustawy o
    systemie oświaty.
    7. Uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą, a także
    rodzic takiego ucznia, może korzystać ze wsparcia szkoły, której dyrektor wydał zezwolenie,
    o którym mowa w ust. 1, obejmującego:
    1) prawo uczestniczenia w szkole w zajęciach, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 2, 3, 5
    i 6;
    – 37 –
    2) zapewnienie dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów
    ćwiczeniowych, o którym mowa w art. 22ac ustawy o systemie oświaty oraz do pomocy
    dydaktycznych służących realizacji podstawy programowej znajdujących się w zasobach
    szkoły i w porozumieniu z dyrektorem szkoły;
    3) udział w konsultacjach umożliwiających przygotowanie do rocznych egzaminów
    klasyfikacyjnych, o których mowa w ust. 4.
    8. Cofnięcie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1, następuje:
    1) na wniosek rodziców;
    2) jeżeli uczeń z przyczyn nieusprawiedliwionych nie przystąpił do rocznych egzaminów
    klasyfikacyjnych, o których mowa w ust. 4, albo nie zdał rocznych egzaminów
    klasyfikacyjnych, o których mowa w ust. 4;
    3) w razie wydania zezwolenia z naruszeniem prawa.


  • Widać pani minister nie zależy nad utrzymaniem w systemie tych upośledzonych umysłowo - niech sobie robią, co chcą - mogą być zapisani do dowolnej szkoły i egzaminów zdawać nie muszą. Tych nieupośledzonych trzeba pilnować. W końcu, to oni mogą stać się niebezpieczni...
    MSPANC
    Podziękowali 1Karolinka
  • Z zacytowanych przepisów wynika, że jak dziecko ma już zgodę na dany etap edukacyjny, to może go dokończyć w szkole, do której jest zapisane. Nawet poza województwem zamieszkania. Nowe przepisy dotyczą wydawania nowych zgód.
    Podziękowali 3DaddyPig Coen E.milia
  • edytowano września 2016
    ....
  • Gdzie miało przejść? Na konferencji prasowej?
  • Ok teraz kumam:)
  • Nadzór systemu państwo zwiększa nam nie tylko w zakresie edukacji. Służba zdrowia nie chce pozostać w tyle... System ma nas kontrolować i czuwać nad bezpieczeństwem naszych dzieci.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.